volgers

woensdag 9 mei 2018

Wat een prachtig weer.. en eindelijk nog eens een bee!

Piep

Goedemorgend, 6u en ik zit te schrijven met alweer met een stralend zonnetje! Goed geslapen, blij om.
Zaalig!

Eerst en vooral effe een foto van het middenstuk van mijn Sutton Grange, gevraagd door..
Wel meid zover staat die.. al is er alweer bijna een
Zijkant met blokjes klaar.





Heerlijke quilt.. en de combo van de stoffen.. 
ik ben er ook nog op verliefd.. eerlijk..
Is een deel uit eigen voorraad en de rest gekozen met de geweldige professionele hulp van 
Marcha van De Quilster, nog steeds 1 van mijn
Favoriete winkels.

Je zal verderop in dit blogje zien dat stof zo anders maakt. .. mijn vriendin maakt hem ook, hij is ook prachtig!!

Nog eens een bee! Yeaaah!!
Voorlopig zijn de meeste nare verschijnselen van de eerste afbouw van de Prednison beter.. oef..
Vrijdag zak ik weer 10mg.. dus hopen maar dat het niet terug begint.,
Maar he, we leven nu !!


Maandag dus lekker de auto in, dakje open, strohoed op, zonnebril op mijn neus en naar de “steekjesbee”

Gezellig , lekker eten, zalig buiten handwerken en vriendinnen-kwebbels..
We misten wel een vriendinnetje maar ja.. soms gaan andere dingen voor he! 
We duimen dat ze er volgende maal weer bij is.

Er werd hard gewerkt hoor!

Kijk en geniet..

N. Maakt de Rowly flat libery quilt, prachtig!


V. Dus ook de Sutton Grange, helemaal geweldig!


En ik werk gestaag door aan het “geheime” project voor onze “mini” .. ben al best ver.. dus kan heel relaxt
Verder steekjes zetten..:)


Onze setting daar.. niet slecht hoor.. genieten!!


Hehe dat was een geniet-dagje!

Gisteren dan.. alweer stralende zon!!
Dus op tijd bed uit,
Samen met DH de bovenverdieping lekker gepoetst en de dekbedden hop de machine in.
Alles lekker buiten gedroogd , nadien nog een halfuurtje opfluffen in de droogkast en vannacht heerlijk geslapen, super!’

S middags genoten van ons tuintje,

Wat staat alles mooi nu en het schouwspel van een koppeltje vinkjes die een gezinnetje hebben gesticht in ons nestkastje.. er kan geen film tegenop...wat een energie hebben die kleine lijfjes.

Wat te eten bij 28 graden??

Wat dacht je van een “vlinderkippetje”
(Borstbeen verwijderen, kip platduwen en tussen kip en vel een mengseltje van echte boter, verse tym, salie, oregano, peper en zout
Uurtje de oven in,. En dan krijg je dit..



Erbij?
Een courgettesalade met pijnboompitjes, een
Aardappelsalade met peterselie en
Een tomaatje.., gek genoeg voor een
Dinsdag .. toch?




En dan gooi ik nu nog effe een vraag uit?
Wat is jullie favoriete quiltnaald en draad?
Dit is de mijne!!




Vandaag lekker eerst voetjes laten verzorgen en in de 
Namiddag vrienden op bezoek.. we gaan lekker terrasje doen en vanavond samen een hapje eten.

Oh en dan haal je even je brievenbus leeg.. en
Vind je dit..
Een prachtige envelop en kaartje (alles handgemaakt) van een bloglezeres van de eerste uren.. doet heel veel goed, bedankt M. 
Die komt in mijn herinneringskrans!




Happy quilting
Knuf


9 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat ben je toch heerlijk bezig. En dat eten: het water loopt me in de mond.
Kaart is maandag gepost en nu al binnen? Dat is snel.

Betsy's Quilt Blog zei

Wat een gezellige bee, een afwisselend blog en een heerlijke kip!
Nu zie ik niet je middenblok van de SG....? Want het blok verder op is toch van iemand anders?
Wel heel leuk dat je het wilde plaatsen. Hartelijke groeten!

Conny's-blog zei

Wat een super gezellig blogje, met mooie werkjes d ie je laat zien
..........liefs.Conny

Mrs. Sutherland zei

Ach, wat een gezelligheid! En dan je diner van dinsdag; het water loopt me in de mond!
Blijf gezond en geniet Mieke!

Groet van Mar

Sylvia`s Quilts zei

De Sutton Grange wordt prachtig. Heerlijk is dat om al die kleuren bij elkaar te zoeken.
Over heerlijk gesproken, het eten is niet te versmaden!
Leuk, gezellig en gevarieerd weekje heb je er op zitten zo te zien.
Groetjes Sylvia.

Betsy's Quilt Blog zei

Nu zie ik de foto! Wat een mooi middenblok. Straalt zoveel gezelligheid uit door de warme kleuren die zo mooi matchen. Prachtig! Dank je voor t laten zien, Betsy

Maria zei

Mieke, wat een leuk en lekker verslag alweer.
De Quiltster is mijn favoriete winkel ook samen met De Potterije in Lokeren.
Het quiltgaren van YLI vind ik ook het aangenaamst maar ik gebruik de naalden van Tulip of Masterpieces, de kleinste liefst.
Groetjes, Maria.

Merian zei

Die ziet er leuk uit Sutton Grange.
Ben benieuwd straks naar het eind resultaat.
groetjes Merian

TEAM CRAFTLUVER zei

Heerlijk die recepten op je blog! Het water loopt altijd mij in de mond als ik je foto's zie langs komen! Grappig, ik ben ook gek op Yli garen. Probeer er de hele Dear jane mee te quilten, alleen wil het nog niet erg opschieten! Komt steeds wat tussen...doe ik zelf hoor dat wel! Leuk om al die blog weer langs te gaan. Ik ben zelf ook weer vaker gaan bloggen op http://craftluv.blogspot.nl/ Kom je een keertje langs? Op facebook gaat het soms wel vluger, maar via een blog kun je toch iets uitgebreider vertellen. Ook heel leuk! Tot gauw en lekker aan de quilt (heerlijk die kleurtjes en moie tops in workding van je) en bak/braad! Jammie! Doeg doeg! XXX Marianna