volgers

zaterdag 7 april 2018

Lente-groet

Piep

Daar is ie dan, de lente..

Hop hop werk in de tuin.. werk met hopen.. want we willen hem klaar hebben voor we er even tussenuit gaan voor een weekje..lekker op vakantie met zijn
Twee.

DH collectie hosta’s wordt weer pot voor pot (en geloof me, het zijn er heel wat)verzorgt..
Wat extra aarde, de eerste slakkekorrels, beetje messtof en wat extra schors bovenop..
Elke dag een paar en zo hebben we binnenkort weer prachtige planten.

Degene die ik jullie toon is een buitenbeentje want heeft een gele pot en staat op de tuintafel..

Waarom een “specialleke?” Onze tuin is alleen met 
Wit en paars..,:) maar zo 1 uitspatting vinden wij wel grappig.


Heb ook oog voor de simpele mooie dingen..
Zoals dit mos.. toch ook echt lente?
En tja wij zijn niet van de schoongeboende aardewerken
Voorwerpen dus vinden dit top!




Deze ochtend naar de plattelandswinkel en kijk wat een mooi paneel ze daar hebben gehangen..

En van het witte goud zullen we volgende week kunnen smullen..uit volle grond , het rode hebben we vandaag al ik huis..uit de serre.



Nog even gestopt aan ons lokale plantenkwekerij.. eerste potje dat ik zie? Klik.. 



Bij thuiskomst was ons kakkelende trio weer zeer blij met het loof van de jonge worteltjes..


Hangen we in de haagbeuk, vinden ze reuzefijn!

Vanavond gaat “het ei” weer aan..
Heerlijke aardappel in de schil en stukje biefstuk met kruidenboter, slaatje erbij en een wijntje.,

Wat ben ik toch een lente/zomermens..
Heerlijk, ik geniet!





Eindigen doe ik met “ onze meiden” prachtfoto vind ik van de twee zussen, eigenlijk stiekem met drie, zoals jullie weten,  want onze oudste (links) draagt onze “mini” kleinzoon en onze jongste wordt de “fiere meter”





Happy quilting
Knuf

Ps. En of er nog steekjes gezet worden wees maar zeker!



2 opmerkingen:

Ineke zei

Zo leuk om je blog te lezen, je geniet, dat voel je gewoon in je blog-verhaal.
Fijn weekend

wilma oud zei

Heerlijk zoals jullie leven. Genieten, sfeer maken, tevreden zijn. Prachtige dochters heb je. Zo te zien gaat ook alles goed met de zwangerschap bij de oudste. Lieve groeten van Wilma