volgers

dinsdag 27 februari 2018

Lentekriebels in de ijstijd

Piep

Hehe.. hier ben ik weer...
De virussen zijn bijna allemaal vertrokken..
Enkele houden nog wat “pret” in ons huisje..

Ik weet 1 ding, ons huisreglement wordt aangepast.. 
alleen toegankelijk bij reservatie.. en we zijn
Steeds druk bezet :)

We gaan niet zagen over “brr.. koud” de ene vindt het top de andere haat het..

Wij genieten hier van lekkers van “mijn huisbakker”
Deze week waren er “sandwiches en pruimentaart”
Man.. zo lekker..



Verder kijken we “samen met mijn paps” op zondag naar het wielrennen en dat levert dan toch weer dit op..


Trouwens dit is randje vier rond het middenstuk.. dus hop naar ronde twee..

Lentekriebels zegt mijn titel...

Wel .. ik ben alvast begonnen met een “echte grote schoonmaak”van mijn “atelierke”

Ik heb enkele jaren geleden dozen gekocht om mijn stofjes , per kleur in te bewaren.. omdat ze in een kast stonden zonder deuren.

 (gekregen van onze Israëlische vriendin .. die ons nu alweer 5 jaar ontnomen is.. mis je Coc..jij die me zoveel bijbracht over de joodse cultuur... 
even deze prachtige foto aan de wereld laten zien..zodat ieder kan begrijpen hoeveel “ jouw “ kast voor me betekent..



Dus .. hoe langer de dozen er waren.. hoe minder prettig ik dit vond..
met een groot woord.. het beperkt, in mijn denken, mijn creativiteit..


Ik kocht nog een kastje bij op tweedehands en ging dan daar stofjes leggen die .. laatst gekocht waren..
Maar ... nee.., dit moest veranderen...was totaal geen overzicht meer..

Dus heeft DH toch de deuren .. met de nodige moeite. in deze antieke kast gehangen.. en al ontbreekt er hier en daar een raampje..,
Daar hang ik toch lekker een quilt over...:)

Hoe ben ik gisteren gestart..

Niet schrikken hoor.. alles naar het midden van de kamer.. dat ziet er dan zo uit :(
En nog veel meer.. maar dit toont al genoeg dacht ik..


Zien jullie de blauwe dozen staan... 

Die gingen dus uit de kast..

Raar zicht zo kaal..

Aan de  slag..
Voor 2uurtjes , met wekkertje... want dit zijn de boogie-traps van “niet rusten”..oh nee!!!

De kast werd volledig uitgesopt.. op de bovenste plank staan oude weckpotten vol met oude knoopjes, lintjes, kantjes..(oei geen foto van.. ik beloof ze jullie als de kamer klaar zal zijn..)
Ze staan alweer te blinken..


Ook rond de kast lekker schoonmaken..
Het “gekke roze boodschappenwagentje,  dat mee naar beurzen gaat” uit de hoek , andere kant kopiermachine weg van de muur.. man.. man.. stof..stof..
Lekker stofzuigen.. dweilen..

Dit voelt goed...moet gebeuren..NU!

En dan de rest vd tijd besteed aan het terugleggen
Van mijn lapjes op kleur.. en motief..op de schapjes..

En toen.. begon het liedje “formidable”.. mijn alarm op mijn telefoon..

Dus emmers leeggegoten.. alles aan de kant..
Alle rommeltjes naar de vuilniszak...

Alle tasjes van kledingzaken die je dan
Bewaard (hebben jullie dat nu ook??) apart..
 ze zijn al opgehaald , worden gebruikt als boodschappentas in een dorpswinkel voor “zij die het nodig hebben”

Toen mezelf nog even onder “het gesneden water” (lees douche) en toen ... bek-af maar toch 1/4de van de taak volbracht.

Deze ochtend had ik 1,5u alvorens me te moeten klaarmaken om naar de kapper te gaan..

Dus verder stofjes vouwen.. 

en het tweede kastje herinrichten met “de allerlei” (doosje met cloverclips, doos met Perle-garen, doos DMC, doos,  wollen borduurdraad..enz..)
Alsook de grote doos met lapjesrestjes, de kerststoffendoos..
En een mand met wolletjes en twee onafgewerkte 
haak - en breiprojecten..
Ze zitten nu netjes in “het tweede kastje”
Minder rommelig.. toppie

En daar ging dan “Formidable” weer..

Hop naar de kapper.. haartjes weer in de plooi en
Voor vandaag was het weer genoeg..

Ben ik in de helft.. nee hoor, maar dat geeft niks.. er komen nog dagen..


En om te eindigen.. deze ochtend kwam ik deze tegen..
Gewoon leuk..al ben ik dan niet goed bezig :)


Happy Quilting
Knuf




4 opmerkingen:

Tilly zei

Het voorjaar komt eraan,ziet er al opgeruimd uit.
succes met de rest.
Groetjes Tilly



Anoniem zei

Voorjaarsschoonmaak word hier door de lapjes gehouden. Lekker veel projecttassen aan het naaien dat ruimt ook goed op en het staat nog mooi. Ik kijk al uit naar de after foto. dikke knuf x
Amber

Judith zei

Heerlijk toch om zo lekker bezig te zijn op je kamer! Ik kan daar ook van genieten. Het enige wat ik dan niet zo leuk vind, is dat het zo opgeruimd is ik niet meer weet waar ik het zo netjes heb gelaten. Enne "gesneden water", nog nooit gehoord! Te leuk, fijne avond. Oh en die sandwiches, die zijn ZOOOOOOO lekker! Ben er gek op.

Conny's-blog zei

Je bent goed bezig zo zeg. Weet je weer helemaal wat je allemaal bezit, vind je niet.
Maar helaas gaat er veel tijd in zitten he..................liefs.Conny