volgers

zondag 26 november 2017

Beurs bezoek en het leven van alledag...

Piep

Afgelopen zaterdag samen met twee vriendinnen
Vroeg op weg naar de beurs in Nieuwegein.

Vlotte rit, dus zeer goed op tijd ter plaatse.

Daar begonnen we onze dag met “grandeur”. :)

We parkeerden onze wagen en bij het uitstappen
stond er gelijk een golfwagentje klaar met een
Vriendelijke jongeman aan het stuur..
Instappen maar dames..

” Is dit inbegrepen service “vroeg mijn lapjeszus?
Ik ging met mijn knalroze caddy op het achterste bankje en hop daar gingen we...

Recht naar de beurs.. dachten wij..

Maar... oh oh... plots was daar de  rode loper.. en een groot geveldoek met de tekst “Welkom VVD”
Oeps???
Oke, uitstappen dus.. ik met mijn “roze... juist ja..

Giechelend als drie schoolmeisjes kwamen
We terecht tussen mannen strak in het pak en dames
In keurige mantelpakjes op hoge hakken :(

Oke links konden we “ontsnappen” want in een congres hadden we echt geen zin..
Moeten wij weer meemaken.. 
Zullen we ons nog lang herinneren..


Maar oke.. de beurs..

Eerst koffie met appeltaart.. ah ja, tradities zijn er om 
Gevolgd te worden.

En dan kon het shoppen beginnen..

Wacht ik toen alvast een beeld van mijn buit..



En ook... deze.. want in deze periode van het jaar had ik daar plots behoefte aan.. Tjiens hoe deed ik dat tot 
Vorig jaar? De leeftijd.. kom op.., nog zelfs even een jaartal met een 5 :)



Zo, lets go!!


Eerst naar Marcha van De Quilster, die mijn bestelling bij had.
Super service zoals altijd.
Verliefd op het sterren-voorbeeldje dat er lag.. was zo een succes in de verkoop.. maar komt weer op voorraad, komt dus ook helemaal goed.
En voor de rest.. oh oh de lapjes zijn nog mooier dan op mijn schermpje die in mijn pak zitten... 


Dan her en der op zoek naar rood-wit voor de diamonds.. wel veel rood gevonden.. superblij mee.
En ook wat wit erbij.

Nu wou ik ook een “needle-dome” 
Een wat??? Nee het is geen vliegend buitenaards wezen... maar zo een ding waar je een heel deel
Naalden waar je de draad (overdag) al hebt ingestoken in kan opbergen zodat je ‘s avonds dat gepriegel al niet meer hebt...

Wel dat was me nog wel even een zoektocht... tot ik de tip kreeg van een hele lieve standhoudster (sorry weet je naam niet...) kijk eens achter het hoekje .. die hebben
Veel  benodigdheden.. en ja hoor.. had ik het laatste exemplaar... de vriendelijke doorwijs-mevrouw even 
Gaan bedanken..
Kijk dit is em.. niks nieuw onder de zon misschien voir velen... maar voor mij wel.. en gemak dient de mens toch..

( tussen haakjes, mijn handen deze week extra rust gegund , de homeopatische tabletjes gehaald die
Iemand in mijn vorig blogje als tip gaf en ik
Voel het verschil.. dud doseren en afwisselen maar)


En zie je dat koffertje ... achter het naaldjesmagazijn... dat was liefde op het eerste gezicht..
Bep plaatste het op de stand.. en ik had het in mijn
 hand.. maar ik heb nog maar 1,3,3,4...58...blikjes
En doosjes...wat een dotje..toch?

Oke weer op pad.. stofje hier..stofje daar..koffietijd.. maar vriendin V. Had haar zinnen gezet op ... een muis...
Zo een leuke.. je weet wel.. zo eentje die ook woont op
Zolder bij een quilster...

Wij dus terug.., met mijn laatste krachten :)
En ja hoor alletwee eentje gekocht maar daarover binnenkort meer...

Om 13u30 ging ik aan de koffie en zat het er voor me op.., de twee andre needles gingen nog naar de tentoonstelling.

Leuke beurs.. goeie buit... tevreden mens...

Piep... oh daar is ze toch..zomaar uit het niets..


O ja nog 1 enfin 2 leuke mini dingetjes..gekocht..
Voor op het middenstuk van de Diamonds.. normaal is het een stoffen rondje.. maar ik vond dit.. kon niet kiezen dus maar allebei.. er was nog plaats in het roze wagentje...:)



In mijn titel schrijf ik .. leven van alledag..
Maar dit blogje is al een lang verslag..

Dus dat hou je even tegoed

En al giet het water.,,
Happy quiiting
Knuf

4 opmerkingen:

Maria zei

Dag Mieke, wat leuke hebbedingetjes heb je gescoord, en dat voor de naalden met draad ken ik niet, weeral wat bijgeleerd dus. Ik ben niet geweest,ik had me juist bij Marcha laten gaan met stofjes kopen, een toren van wel 40 lapjes.
Het kan niet altijd kermis zijn hé. Maar die lamp heb ik ook, ben er ook tevreden over.
Groetjes, Maria.

Unknown zei

Leuk verslag, Mieke en nog mooiere buit:)
Fijn dat het met je handen wat beter gaat!
Groetjes, Martine

miekequilt zei

Wij waren ook op de beurs, en ik heb heel veel leuke dingen gezien. Maar niet die handige dingen die jij gekocht hebt, want ik wil graag zo'n lamp. Nou, dan maar eens verder kijken.
En fijn dat je handen minder pijnlijk zijn.

wilma oud zei

Wat een heerlijk verslag Mieke. Ik heb ervan genoten. Lieve groet Wilma